Wartości marki Pracownia Smaku

 


Każda organizacja kieruje się pewnymi wartościami, które pomagają osiągać założone cele i weryfikują, w jaki sposób są one osiągane. Każda organizacja powinna mieć zbiór wartości, którymi kierują się zarówno osoby zarządzające danym podmiotem, jak i pracownicy. Nie chodzi jednak w tym miejscu o banalne i chwytliwe slogany, które nie mają odniesienia w rzeczywistości, ale faktyczne zasady, które przyświecają danej organizacji. Wartości te będą kształtowały kulturę biznesu, a ich respektowanie będzie miało wpływ na wizerunek całego podmiotu. Wartości organizacji budują i wpływają na wartości jej marki. Marka bowiem mówi przede wszystkim o wartościach dostarczanych przez producenta.

 

Rysunek 1 Wartości marki

Wartości w biznesie są tak ważne, ponieważ:

 

 


Źródło: opracowanie własne


Wartości odgrywają znaczącą rolę w każdym biznesie, ponieważ tworzą spójny i uporządkowany system postaw i zachowań, które pozwalają organizacji wyróżnić się spośród konkurencji. Wartości pozwalają osiągnąć szczęście i satysfakcję z wykonywanej działalności, a biznes dzięki nim nabiera sensu. Warto jednak pamiętać, aby wartości organizacji były szczere, nie tylko deklarowane, ale
i praktykowane[1].

Poniżej przedstawiono Proffesional and Combative Values - wartości określające główną działalność organizacji, jej najważniejsze cechy oraz definiujące jakość produktów; wartości wskazujące na cechy, dzięki którym organizacja ma zamiar osiągnąć sukces i przewagę konkurencyjną).

 

 Rysunek 2 Kluczowe wartości sieci branżowej PRACOWNIA SMAKU - Proffesional and Combative Values

Źródło: opracowanie własne


Poniżej opisano Behavioural, Relational and Moral Values - wartości opisujące sposoby działania organizacji i jego pracowników, definiujące sposób komunikacji z otoczeniem oraz wartości moralne).

Rysunek 3 Kluczowe wartości sieci branżowej PRACOWNIA SMAKU - Behavioural, Relational and Moral Values

Źródło: opracowanie własne 



[1]https://www.corazlepszyportalbiznesowy.pl/art/wartosci-w-biznesie

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Projekt grantowy „Skalowanie innowacji społecznej Opieka domowa na terenach wiejskich"

Ekomarketing w sieci branżowej

Struktura rynku dań gotowych w branży spożywczej