Wartości marki Pracownia Smaku
Każda organizacja kieruje się pewnymi
wartościami, które pomagają osiągać założone cele i weryfikują, w jaki sposób są one osiągane. Każda organizacja powinna mieć
zbiór wartości, którymi kierują się zarówno osoby zarządzające danym podmiotem,
jak i pracownicy. Nie chodzi jednak w tym miejscu o banalne i chwytliwe
slogany, które nie mają odniesienia w rzeczywistości, ale faktyczne zasady,
które przyświecają danej organizacji. Wartości te będą kształtowały kulturę
biznesu, a ich respektowanie będzie miało wpływ na wizerunek całego podmiotu.
Wartości organizacji budują i wpływają na wartości jej marki. Marka bowiem mówi
przede wszystkim o wartościach dostarczanych przez producenta.
Rysunek 1 Wartości marki
Wartości
w biznesie są tak ważne, ponieważ:
Źródło: opracowanie własne
Wartości odgrywają znaczącą rolę w każdym biznesie, ponieważ tworzą spójny i
uporządkowany system postaw i zachowań, które pozwalają organizacji wyróżnić
się spośród konkurencji. Wartości pozwalają osiągnąć szczęście i satysfakcję z
wykonywanej działalności, a biznes dzięki nim nabiera sensu. Warto jednak
pamiętać, aby wartości organizacji były szczere, nie tylko deklarowane, ale
i praktykowane[1].
Poniżej
przedstawiono Proffesional and Combative Values - wartości określające główną działalność
organizacji, jej najważniejsze cechy oraz definiujące jakość produktów; wartości
wskazujące na cechy, dzięki którym organizacja ma zamiar osiągnąć sukces i
przewagę konkurencyjną).
Źródło: opracowanie własne
Poniżej opisano Behavioural, Relational and Moral Values - wartości opisujące sposoby działania organizacji i jego pracowników, definiujące sposób komunikacji z otoczeniem oraz wartości moralne).
Rysunek 3 Kluczowe wartości sieci branżowej
PRACOWNIA SMAKU - Behavioural, Relational and Moral Values
Źródło: opracowanie własne
Komentarze
Prześlij komentarz